niedziela, 6 września 2009

Pewnej wrześniowej nocy,,,



Biegnie czas, przychodzi wrzesień niosąc smutną jesień. 
Wspominam szkolne lekcje historii wracając,
do szczególnego dnia.

Wrześniową cichą noc przerwał wielki huk.
Syreny, i wiadomość u naszych wrót 
stoi nazistowski wróg.
Niosący pogardę, śmierć i zagładę.

Płacz żon i lament matek,
osierocone dzieci duszone przez głód,
bite na koniec rozstrzelane.
Gwałcone kobiety, torturowani mężczyźni.
Oświęcim, Majdanek, Treblinka
miejsca, przesiąknięte krwią niewinnych. 

Dziś składam hołd wszystkim którzy polegli
tym którzy szli na spotkanie śmierci,
tym którzy oddali życie za naszą wolność
dzięki ich walce i oddaniu
dziś mogę powiedzieć z dumą jestem wolnym Polakiem!

5 komentarzy:

  1. Dokładnie dzięki zawziętości, odwadze i sile walki naszych rodaków jeteśmy wolnym narodem. Terazm mało kto potrafiłby isc na front i walczyc.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiersz bardzo poruszający! Gratuluję!
    Co do Oświęcimskiego obozu. Byłem raz z klasą w gimnazjum w tymże obozie i muszę przyznać jedno. Byłem bardzo poruszony chwilami które tam spędziłem. Miałem uczucie, jakbym się łączył z ofiarami niemieckiej rzezi. Jednak byłem także oburzony, gdyż widziałem kolegów, koleżanki, moich rówieśników, którzy w niebywale podły i nie kulturalny sposób kpili śmiejąc się i drwiąc podczas pobytu w muzeum obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuje za ciepłe słowa... i wyczerpujący komentarz;)pięknie napisane-powtarzam za Tobą jestem dumna z tego ze jestem Polakiem...

    OdpowiedzUsuń
  4. dobraxxduszyczka7 września 2009 08:23

    dzieki ich odwadze i walce żyjemy w naszym kraju i jesteśmy Polakami, mamy swój wolny kraj i za to należy im się szacunek...

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak chwała Rodakom za odwagę lecz dziś wcale nie jest lepiej ... wielu jest prześladowanych w róznych miejscach świata - tyle że niewiele wychodzi na jaw. Ninuś myślę ze wielu też by poszło i dziś walczyć..bo Polacy tacy już są pokazuje to historia i terażniejszość... że nie ważne czy ma czym walczyć,ale walczy o przetrwanie nie tylko dla siebie czy dla kraju ale i dla innych- dziś mamy Afganistan- tam chłopaki też mają niewesoło każdego dnia...

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz napisz kilka słów...
Kamil M.